miercuri, 2 martie 2011

Surpriză: Credite în lei mai ieftine decât cele în euro

BRD anunţă reduceri de dobândă la toate tipurile de credite destinate persoanelor fizice. Pentru creditele de consum fără ipotecă, dobânzile cerute la lei sunt mai mici decât cele la euro.




BRD vine cu reduceri de dobânzi atât la creditele de consum fara ipotecă (credite de nevoi personale sau credite destinate achiziţionării de autoturisme), cât şi la creditele garantate cu ipotecă, se arată într-un comunicat al băncii.

Astfel, clienţii care solicită un credit de nevoi personale fără ipotecă vor fi finanţaţi atat în lei, cât şi în euro, cu o dobândă cu până la 3 puncte procentuale mai mică decât până acum, în funcţie de perioada de creditare.

Interesant este că nivelul noilor dobânzi pentru lei este ceva mai mic decât cel pentru euro, situaţie neobişnuită pentru băncile de la noi: 7,5 şi 9% pentru lei (dobândă fixă), respectiv Euribor 3M + 6,5 pp şi Euribor 3M + 8,5 pp pentru euro. În acest moment Euribor 3M este la 1,094%, iar dobânzile pe piaţa interbancară europeană sunt aşteptate să crească în acest an.

Creditele auto vor fi acordate şi ele cu dobânzi mai mici. Astfel, preţul finanţărilor în lei pentru achiziţia de automobile noi scade cu până la 3 puncte procentuale, la niveluri de 7,5% şi 9% pe an, în funcţie de  perioada de creditare. În cazul autoturismelor de ocazie, dobânzile fixe în lei scad cu 0,5 puncte procentuale, fiind cuprinse între 8,5 şi 9,5% pe an, în funcţie de perioada de creditare.

Creditele de nevoi personale cu ipotecă Expresso NonStop în euro vor fi acordate cu dobânzi indexabile cuprinse între Euribor 3M+4 pp şi Euribor 3M+4,5 pp pe an, în scădere cu până la 1,5 puncte procentuale, în funcţie de perioada de creditare.

Creditele imobiliare/ipotecare pe o perioadă mai mare de 20 de ani şi cu un avans mai mic de 20% vor fi acordate cu o dobândă indexabilă de Euribor 3M+ 4 puncte procentuale, în scădere cu 0,5 puncte procentuale.

„Suntem pregătiţi să finanţăm clientela de persoane fizice, după o perioadă în care această piaţă a suferit din cauza lipsei cererii, şi vom continua să fim receptivi la nevoile clienţilor oferind condiţii competitive şi o gamă diversă de produse de credit”, a declarat Philippe Lelarge, Directorul executiv de Strategie şi Marketing al BRD-Groupe Societe Generale.

BRD – Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. Banca are peste 2,5 milioane de clienţi şi operează o reţea de peste 930 de unităţi. BRD are cea de-a doua capitalizare bursieră la BVB.
money.ro

Niciun comentariu: