Financiar

RĂZBOIUL GIGANŢILOR: Nokia şi Microsoft se aliază pentru a lupta cu mai mare succes contra Google şi Apple



* Producătorul finlandez de telefoane mobile a anunţat încheierea unui "partenereat software" cu compania fondată de Bill Gates, în încercarea de a avea un cuvânt mai greu de spus pe piaţa de smartphones
Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, Nokia Oyj (Finlanda) a anunţat, vineri, că intră într-un "parteneriat software" cu gigantul software-ului mondial, Microsoft Corp (SUA).Noua alianţă are scopul de a contracara ascensiunea pe piaţa telefoanelor aşa-zis "inteligente" (smartphones) pe care o au Google şi Apple.
"Este o recunoaştere clară a faptului că strategia Nokia de a avea o platformă de operare proprie pentru telefoanele sale a eşuat", consideră Ben Wood, analist de la CCS Insight (firmă britanică de prospecţiuni pe piaţa telefoniei mobilă), citat de agenţia de ştiri economice Bloomberg.
"Microsoft este marele încângător în această afacere, dar niciuneia dintre companii nu îi va fi uşor, dată fiind puterea iPhone (telefonul realizat de Apple) şi Android (sistemul de operare pentru telefoane al Google)", a adăugat Wood.
Ascensiunea produselor Apple şi Google a afectat sever cota pe piaţa de smartphones a ambelor companii. Acţiunile Nokia au pierdut 60% din valoare faţă de iunie 2007, când s-a lansat Apple iPhone. La fel, Microsoft a trebuit să se accepte rezultate mai modeste în privinţa vânzărilor de sisteme de operare Windows Mobile, al căror volum se dubla anual, înainte de apriţia iPhone, apoi şi a rivalului direct - Android.
21,7% era cota de piaţă pe plan mondial deţinută de Nokia în privinţa vânzării de smartphones (decembrie 2010), faţă de 50,8% (iunie 2007), momentul în care Apple a lansat iPhone.
gandul


STRATEGIA RENAULT până în 2016. Două noi maşini sub brandul Dacia, de anul viitor


 Două noi maşini sub brandul Dacia, de anul viitor.


Renault va lansa, în 2012, sub brandul Dacia o maşină de familie şi un un vehicul comercial uşor. Informaţiile au fost făcute publice de constructorul francez într-un document care punctează strategia Renault pe următorii cinci ani - "2016-Drive The Change".
Recent, publicaţia franceză "L' argus" anunţa intenţia grupului Renault de a produce un monovolum, sub brandul Dacia, în două variante, una de famile şi una utilitară. Maşinile urmează însă să fie produse în Maroc, în condiţiile în care uzinele de la Mioveni lucrează deja la capacitate maximă. Preţul noului model va începe de la 13.000 de euro, varianta pe benzină urmând să aibă un motor cu o capacitate de 1,6 litri, cu 105 CP. În cazul versiunii pe benzină, va fi folosit probabil motorul 1,2 TCE de 100 de cai-putere, potrivit jurnaliştilor francezi. Vehiculul va avea o lungime de aproximativ 4,5 metri, un format comparabil cu cel al Renault Grand Scenic, iar habitatul va fi suficient pentru şapte adulţi. Publicaţia franceză nota şi că la monovolumul Dacia locurile de pe rândurile doi şi trei vor fi rabatabile, astfel că spaţiul de bagaje va depăşi 2.300 de litri. Versiunea utilitară va avea uşi laterale culisante şi uşi de spate asimetrice, asemănătoare celor ale Logan MCV.
Renault Group a vandut anul trecut 2,62 de milioane de automobile, iar cele mai mari pieţe au fost Franţa cu peste 740.000 de unităţi şi Germania cu peste 170.000 de maşini comercializate.
gandul

Niciun comentariu: