luni, 14 februarie 2011

Valentin Pocol: " Vor să organizeze niște flagrante. Nu lăsați nicio țigară. Deci, acuma m-a sunat de la București. Jur !”

Descinderi în vamă
Descinderi în vamă




Valentin Bărăgan, coordonatorul poliţiştilor de frontieră de la Naidăş, se interesa când sunt controale în vamă pentru a-şi anunţa subalternii corupţi. Traficul cu ţigări la graniţa dintre România şi Serbia i-a îmbogăţit pe vameşii şi pe poliţiştii de frontieră din vestul ţării. Ei plecau zilnic acasă cu şpăgi de sute de euro.


În Caraş-Severin, „afacerea" era coordonată de însuşi şeful Punctului de Frontieră Naidăş, Valentin Bărăgan. Acesta supraveghea „operaţiunile" şi se asigura că mita este corect împărţită. De altfel, şpăgile erau colectate într-un fond comun, care la sfârşitul unei ture se împărţea în mod egal între poliţişti şi vameşi.



Cuantumul mitei primite de către fiecare membru al reţelei depindea de contribuţia la actul de corupţie. Valentin Bărăgan, șeful PTF Naidăș a fost un om de încredere al funcționarilor corupți. Deși știa cum stau lucrurile în vamă, a adoptat o atitudine pasivă, iar rolul său a fost să anunțe potențialele controale. În dicuția cu subalternii săi le interzice să ia mită pentru că se anunță vremuri grele.
Pe baza informațiilor furnizate de șef, Valntin Pocol, unul dintre angajați se erijează într-un coordonator al acțiunii de luare de mită. 

„Pocol: Deci în momentul ăsta, nu intră o țigare-n țară ! I.D. : Păi da, ieri chiar am făcut un control amănunțit.... Bărăgan: Aveți grijă, da?I.D. : Da ! Pocol: Da? Deci nu intră o țigară. Dă-l în p... mea, 10 zile nu moare nimeni. Așa o zis și ... 10 zile să nu miște nimic! ID: Asta e.Bărăgan: Aveți grijă la intrare.... Materialele de înregistrare, cu pixuri, cu ochelari, nu poți să știi. Pocol: Vor să organizeze niște flagrante. Nu lăsați nicio țigară. Deci, acuma m-a sunat de la București. Jur !” 

Mai mult decât atât, potrivit rechizitoriului întocmit, din discuțiile angajaților reise că pentru serviciile pe care le presta Bărăgan, primea în schimb partea sa de mită. O altă discuție dintre frontieriști și vameși, îl arată mulțumit pe șef de mita pe care a primit-o. „Iovu: Cum a fost? Pantea: Ce? Iovu: Cu Bărăgan ? Pantea: Supermulțumit !” 

„Ciripitorii", evitaţi

În cine nu aveau încredere, „ciripitorii", cum înşişi oamenii legii îi numeau, trebuiau îndepărtaţi. „Hai că-ţi spun eu cum facem, eu îţi iau un telefon cu cartelă, ca să fie bine, să n-avem probleme. Oricum, să fim şi noi vigilenţi că, na, e păcat să picăm dintr-o prostie", discutau, la 2 noiembrie 2010, poliţiştii de frontieră Herdi Ioţa şi Sorin Pantea.
adevarul

SURPRIZĂ: Huidu şi-a vizitat colegii la radio. Uite cât de slăbit e! - FOTO


«Cârcotaşul» s-a recuperat foarte bine după intervenţia medicilor austrieci. Transmite-i un mesaj de încurajare!


Şerban Huidu şi-a vizitat colegii de radio

Apariţie-şoc azi dimineaţă, în studioul Kiss FM. Şerban Huidu şi-a surprins colegii de la „Cronica Cârcotaşilor" cu o vizită matinală, reuşind să-i lase pe toţi cu gura căscată.
Au curs lacrimi de emoţie, dar şi de fericire, Cârcotaşul a fost îmbrăţişat şi albit de pupături. Vizibil mai slab şi destul de încercănat după spitalizare, Huidu nu s-a putut abţine însă să nu intre pentru câteva minute în emisie. 
Realizatorul radio-tv a revenit în ţară pe 4 februarie, după aproape şase săptămâni de spitalizare în Austria. Pe 29 decembrie, Huidu a suferit un grav accident la schi, în staţiunea Innsbruck.
click

FOTO Un milion de italience au ieşit în stradă împotriva lui Berlusconi


"Nu acesta este stagul nostru" FOTO Corser





În peste 230 de oraşe din Italia şi din întreaga lume, femeile au coborât în stradă pentru a-i trimite premierului mesajul că „s-a depăşit orice limită a decenţei”. Ziarele fidele lui Berlusconi au ignorat evenimentul.
Piazza del Popolo din Roma s-a umplut ieri până la refuz; femei, tineri, dar şi bărbaţi cu eşarfe albe şi nicun simbol politic.
În acelaşi timp au avut loc demonstraţii în alte 234 de oraşe (sursa: „La Repubblica”) din Italia şi din întreaga lume.
Motivul nemulţumirii protestatarilor sunt petrecerile din vilele premierului care au auruncat în ridicol demnitatea femeilor.
Un milion împotriva lui Berlusconi
Comitetul de organizare, „Se non ora, quando?” („Dacă nu acum, când?”), s-a declarat surprins de participarea numeroasă.
În afară de Roma unde organizatorii au estimat circa 500.000 de participanţi, au mai participat circa 100.000 de persoane la Napoli şi Avezzano, 70.000 la Milano, 50.000 la Torino, 10.000 la Palermo şi de ordinul miilor la Messina, Trieste, Bologna, Catania, Cosenza, Pesaro, Bari şi Pescara. 
Demonstraţii de protest au avut loc şi la Londra, Barcelona, Paris, Praga, Atena, Bruxelles, Grenoble, în Nepal, Honolulu, Boston sau Washington. În total, spun organizatorii, s-au adunat un milion de femei pentru „respect şi demnitate”.
Eveniment ignorat, calificat apoi ca o ruşine
Deşi la mişcările de prostest au participat şi mulţi lideri politici din opoziţie, aceştia au făcut-o într-o formă privată şi nu au luat cuvântul.
Cele două ziare „partizane” ale premierului „Libero” şi „Il Giornale” au ignorat evenimentul până în această dimineaţă când premierul a calificat demostraţiile ca pe „o ruşine”. La invitaţia demonstranţilor de a-şi da demisia a răspuns sec: „Nici nu încape vorba”.

 

 

 

 

 




Maestrul acrobaţiilor printre nori

Ştefănescu a făcut o pasiune pentru avionul Yak 52 TW, de prima dată când l-a văzutDan Ştefănescu (42 de ani) a crescut pe gazonul Aerodromului de la Clinceni şi tot aici a devenit unul dintre cei mai buni piloţi de acrobaţie din România. A petrecut peste 9.000 de ore la manşa avionului, adică practic un an din viaţă, iar acum conduce echipa Acrobatic Yakkers.
Era o negură afară de trăgeau câinii la căldura din canale şi toţi oamenii şi-ar fi dorit să doarmă. Traficul era infernal în iarna aceea, se stătea zeci de minute la semafoare, se deschideau geamurile ca să ţintească bine înjurăturile, era frig. Ştefănescu era la volanul maşinii lui noi, asculta muzică, dăduse drumul la căldură, era fericit. Şi ce dacă înainta ca melcul?
Nu conta nici că intră cu noua lui achiziţie în gropi. Era în ţară, se întorsese acasă. Ultimii şase ani şi-i petrecuse pilotând avioane pentru companii din America, Africa şi Turcia. La ultimul job, cel din Turcia, a cedat: zbura zilnic deasupra Bucureştiului, fără să coboare! Aşa că într-o zi a încheiat socotelile cu cei de la Sky Airlines şi a decis să se întoarcă acasă.
Nu numai confortul din maşina nouă şi faptul că rula pe şoselele patriei în care se născuse erau motivele pentru care pilotul Dan Ştefănescu era fericit în acea zi. Mai era ceva, un lucru important. După ce se întorsese din Turcia, îi încolţise un gând: să-şi cumpere un avion de acrobaţie. Avea ceva bani puşi deoparte, aşa că a trimis e-mailuri prin Franţa şi Germania, dar nu se lega nimic: ba preţul era prea mare, ba nu-i răspundea nimeni la mesaj. Începuse să se neliniştească. Dar, într-o zi, surpriză! Cei de la Aerostar Bacău, producător de aeronave, l-au sunat să-l întrebe dacă nu doreşte să vină să vadă avioanele. A doua zi era în drum spre Bacău, fluierând singur în maşină. Îl aştepta avionul pe care îl visase în copilărie: Yak 52 TW.
Ieşirea la „simplă"
Când s-a apucat, la 16 ani, să investigheze unde există locul acela minunat unde oamenii pot să zboare avea un singur lucru în cap: acrobaţia. Nu s-a gândit niciodată să piloteze un avion pentru transport de călători. Sigur, avea modelul la îndemână, în familie - tatăl era pilot în cadrul Armatei, dar nu-l încurajase niciodată spre meseria de pilot. A trebuit să întrebe din om în om ca să găsească aerodromul. După ce l-a găsit, acolo a început viaţa lui, la Clinceni. Până să se apuce de cursuri stătea toată ziua şi se zgâia la cer împreună cu zeci de alţi puşti fascinaţi.
Apoi a început „cursurile de elev sportiv", cum se numeau la vremea anului 1987, într-o grupă de vreo 30 de adolescenţi. Iarna făceau teoria zborului şi primăvara îl puneau în aplicare. Dar cu multă parcimonie, pentru că erau destul de mulţi elevi - şapte cursanţi la un avion - apoi nici nu prea era benzină, ulei sau stingătoare, mai erau şi restricţiile impuse de regimul comunist - trebuia să pui benzină cât să-ţi ajungă pentru zona Clinceni, nu cumva să încerci să fugi din ţară. Dar copiii veneau cu toţii pregătiţi şi atenţi la teorie şi la pregătirea de zbor de dimineaţă, cu gândul că poate azi e ziua cea mare, când vor ajunge sus. La pregătirea orei de zbor nu aveai voie să lipseşti. Cine lipsea nu zbura.
„Aveam caiete cu conspecte, pe care le purtam cu noi în fiecare zi: făceam aclimatizare - familiarizarea cu zona de aerodrom, efectul comenzilor - la manşe şi motor, maneabilităţi - viraje la orizontală, de 90, 180 şi 360 de grade, apoi treceam la ture de pistă - prin care instructorul, care nu lipsea niciodată de lângă tine, te pregătea să ieşi la simplă. Adică să zbori singur cu avionul", spune Ştefănescu.
Când instructorul te simte aproape pregătit pentru „simplă", te „înmânează" unui instructor senior, care te controlează - face cu tine câteva ture de pistă, o simulare de cedare a motorului - să vadă cum te descurci. Când a ajuns aproape de acest moment, similar pentru cursanţi cu o ieşire în Spaţiu, Ştefănescu avea 19 ani şi încăpuse pe mâinile celui mai sever instructor senior: Gheorghe Uţă. „Preferam cu toţii să ocolim aerodromul decât să dăm cu ochii de el. Ne ucidea: unde-i caietul de pregătire, de ce e avionul murdar, spăla cu noi pe jos efectiv...", spune Ştefănescu acum, după 23 de ani, când a ajuns prieten la cataramă cu instructorul.
În ziua aceea făcuse cu avionul - verificat îndeaproape de Uţă - zborul de control necesar oricărui pilot ca să se califice la „simplă". Apoi, Uţă a coborât din avion, i-a spus să ciulească urechile la instrucţiunile radio, l-a bătut pe umăr şi apoi a plecat. Ştefănescu rămăsese singur în avion, pentru prima dată în viaţa lui. Aşa că a decolat. „Îmi reglasem regimul, parametrii, mă orientasem... Totul părea OK. Până am ajuns pe latura mare a aerodromului, m-am uitat în faţă şi am realizat că locul instructorului e gol. Atunci mi-am spus: «Am ajuns şi aici, trebuie să aterizez avionul ăsta singur!»"
Intră în scenă „Iacării acrobaţi"
Primul zbor nu şi-l uită nimeni niciodată. Sigur că faci o mulţime de greşeli, dar important este că ai adus avionul - şi pe tine - în siguranţă pe aerodrom. Ştefănescu a aterizat cu „bonturi" (avionul a lovit de mai multe ori pământul), dar a aterizat. Jos îl aşteptau instructorii, care l-au felicitat, şi colegii, cu un pat de ciulini. Urma „botezul" primului zbor, de care nu scapă nimeni. Cum se desfăşoară acest ritual destul de sadic?
„Colegii m-au dezbrăcat la chiloţi şi m-au aruncat pe covorul acela de mărăcini culeşi cât am zburat eu. M-au aruncat apoi exact cum a fost zborul, cu greşelile lui." Dar pentru Ştefănescu nu mai conta nimic. Bucuria primului zbor întrecea orice durere. „Pur şi simplu nu mai conta nimic. E ceva extraordinar să stai singur în aer acolo, la 19 ani, să urci avionul şi apoi să-l cobori..."
Apoi a început acrobaţia. Fiecare instructor îşi alege un elev pe care să-l pregătească. „Eu îl iau pe Ştefănescu", a anunţat ca pentru sine Uţă, pe un ton egal. „Când am auzit că sunt la Uţă, am crezut că s-a terminat aviaţia pentru mine", îşi aminteşte pilotul momentul de groază pe care l-a trăit când a aflat că cel mai exigent dintre profesori se va ocupa îndeaproape de el. Dar odată cu acest nou capitol din viaţa lui, avea să descopere un alt om. Din zbirul care îi înspăimânta pe cursanţi numai când se uita la ei avea să iasă la suprafaţă instructorul de acrobaţie: cu observaţii la fix, cu încurajări - „hai să tragem pe dreapta, să ne odihnim un pic", cu răbdare - „nu-i nimic, mai încercăm o dată", consacrat cu totul muncii sale pedagogice.
Din toată grupa, Ştefănescu a fost primul care a ieşit la „simplă" în acrobaţie. Au urmat ani frumoşi petrecuţi pe Clinceni. Fugea de la facultate - era student la Facultatea de Aeronave, la Politehnică - de la întâlnirile cu fetele sau cu prietenii când auzea că se zboară. Era aproape zilnic pe câmp şi în aer. A fost selecţionat apoi în Lotul Naţional de Acrobaţie şi a zburat în formaţie pe avioane Zlin. A început să participe la diverse competiţii şi să câştige premii.
În 1997 şi 1998 a fost declarat campion naţional în acrobaţie aeriană, campion naţional în aterizări de precizie (1997), a primit medalia de aur la Raidul Internaţional Daniube Tisa Mureş (1998) şi a capătat titulatura de Maestru al Sportului în Aviaţia Română. Dar apoi a trebuit să se angajeze la aviaţia de transport - toţi îi spuneau că ăsta e viitorul, plus că se câştiga bine şi începuseră să apară oferte bune pe piaţă. Acrobaţia a trecut pe locul doi.
Ştefănescu (dreapta) şi colegul de formaţie Ioan Postolache, în Emiratele Arabe, la Alain, imediat după show
„Ăsta chiar e avion!"
Cum fredona el aşa nepăsător în maşină, agitând ştergătoarele împotriva nămeţilor, îi sună telefonul. Era Laurenţiu Stan, un prieten, şi el pilot - se cunoscuseră, evident, pe Clinceni. „Băi, un' te duci tu mă, pe negura asta?" „Mă duc la Bacău să-mi iau avion." „Ce să faci tu, mă? Stai aşa, că vin şi eu." Nu trec zece minute şi sună Ionuţ Diaconescu care, probabil plictisindu-se pe o aşa vreme proastă, anunţă că apare şi el pe traseu, să vadă avionul de la Bacău. Aşa că nu trec multe ore până când sosesc toţi trei la poarta fabricii Aerostar, să vadă minunea: avionul Yak 52 TW. Motor cu 9 cilindri în stea, 400 de cai-putere, elice tripală. Ştefănescu nu avea nicio treime din bani pentru „jucărie", dar ăsta era ultimul lucru la care se gândea.
Se pregăteau să-l testeze la zbor. Primul a plecat Ionuţ Diaconescu, Ştefănescu şi Stan au rămas să-şi aştepte rândul într-o gheretă prăpădită a portarului, în mijlocul câmpului, în frig. Când s-a întors Diaconescu din miniexcursia cu avionul a zis doar atât, alb ca varul la faţă, de parcă descoperise a doua teorie a relativităţii: „Ăsta chiar e avion." A plecat apoi şi Laurenţiu, întors la fel de transfigurat: „vreau să dau şi eu bani la avionul ăsta". Apoi a venit rândul lui. Avea emoţii aproape ca atunci, la primul zbor. Şi-a reglat indicatorii, apoi l-a dirijat uşor într-o ranversare, schimbând direcţia avionului cu 180 de grade şi întorcându-se pe o aripă, s-a avântat într-un tonou ( figură acrobatică prin care avionul execută o răsucire completă, laterală, fără a schimba înălţimea sau direcţia), apoi un looping (mişcare circulară în plan vertical, cu axele laterale în poziţie orizontală), şi simţea că nu mai vrea să coboare. Că ar rămâne acolo pentru totdeauna, în cearşaful acela de negură, pe un câmp în Bacău, pilotând avionul acela. Nu mai făcuse acrobaţie de patru ani.
Când a aterizat s-au refugiat cu toţii într-o încăpere mai călduroasă, s-au dezmorţit puţin şi, în tăcerea aia, Ştefănescu a spus: „Noi probabil o să luăm avionul ăsta. Nu avem banii, dar vedem cum facem. A, şi mai e ceva: vrem de fapt două, ca să facem formaţie." După ce i-a lăsat pe toţi cu gura căscată, Ştefănescu a întrebat calm care este cea mai mică viteză la care avionul poate face looping, pentru că vrea să încerce pe el looping din decolare. Era momentul când lua fiinţă, fără ca ei să-şi dea seama - echipa de acrobaţie aeriană „Iacării Acrobaţi" sau „Acrobatic Yakkers".
Echipa Acrobatic Yakkers zboară anual în peste 30 de mitinguri şi demonstraţii aeriene în România, Europa şi Orientul Mijlociu
Peripeţii la înălţime
De atunci, din 2006, echipa a zburat anual în peste 30 de mitinguri şi demonstraţii aeriene în România, Europa şi Orientul Mijlociu. Avioanele le-au plătit în rate, de fapt, pe al doilea îl plătesc şi acum, pentru că fabrica a avut încredere în ei şi a acceptat o anumită rată pe lună, ca la bancă, numai că fără dobândă. Când au fost în Emiratele Arabe la un show erau să rămână fără avioane în ziua evenimentului. Ca să ajungă acolo, Yakerele au fost demontate din ţară şi trimise pe vapor. Tot felul de întârzieri neprevăzute au adus avioanele cu o seară înainte de show, aşa că băieţii au stat toată noaptea să le monteze, împreună cu o echipă de mecanici, şi a doua zi au făcut spectacol.
Îşi amintesc de o altă demonstraţie la Cercul Polar de Nord, în Finlanda, pe un aeroport militar. Au zburat până acolo Ioan Postolache şi Laurenţiu cu Yakurile, în formaţie, trei zile au făcut pe drum. Au plecat de pe Clinceni şi au aterizat pe aeroportul principal din Helsinki, cu o oprire de urgenţă pe aeroportul din Polonia: lui Postolache i se defectase generatorul, nu mai avea curent şi nu mai puteau comunica între ei. La Helsinki, pe aeroport, îi aştepta Dan, care ajunsese deja cu o cursă de călători.
Tot cu emoţii a fost deplasarea lui Ştefănescu şi Postolache în Cipru, de primăvara trecută, când au mers la o demonstraţie pentru sponsorul lor, compania Blue Air, care îşi deschisese o bază acolo. Au retrăit emoţiile piloţilor militari din război: trei ore deasupra Mediteranei, într-un avion cu un singur motor. (spre deosebire de Yak 52, avioanele au de obicei două motoare, în caz că unul se defectează rămâne celălalt în funcţiune.) Şi acestea s-au adăugat celor peste 9.000 de ore de zbor, cât totalizează pilotul Dan Ştefănescu, care a pilotat şase tipuri de Boeing, BAC 1-11, Jetstream 32, MD 81, pe toate în calitate de comandant. Acum este angajat pilot la Blue Air dar, din când în când, fuge şi de acolo, aşa cum făcea în facultate, la Clinceni.
Cât costă să zbori la Clinceni
La Aerodrom, toate cursurile - paraşutism, pilot, planorism - sunt gratuite pentru grupa de vârstă 18-22 de ani, iar înscrierile se pot face la sediul Aeroclubului Român, la adresa Bulevardul Lascăr Catargiu nr. 54, sector 1, Bucureşti, sau la aerocluburile teritoriale din Arad, Oradea, Iaşi, Braşov, Cluj, Satu Mare, Ploieşti, Suceava, Târgu-Mureş, Craiova, Baia Mare, Deva, Sibiu şi Piteşti.
Pentru cei care au peste 22 de ani licenţa de zbor pentru un avion ultrauşor - 40 de ore de curs, teorie plus zbor - costă aproximativ 3.700 de euro, licenţa pentru planor 1.500 de euro (10 ore), pentru un avion categoria IV (45 de ore de zbor) - 4.200 de euro, pentru paraşută 1.000 de euro. Pentru cei interesaţi de un zbor cu paraşută fără să urmeze cursurile, un salt costă 150 de euro, alături de un instructor.
adevarul

Cătălin Măruţă: „Am înfăptuit cele trei minuni din viaţa unui om“

Interviu cu Cătălin MăruţăAre o bună dispoziţie celebră. Dan Negru îmi povestea, la un moment dat, că se uită în oglinda retrovizoa­re şi nu vede pe nimeni. Generaţia nouă nu propune prezentatori te­ribili. Ratingurile îl propun din ce în ce mai insistent pe Cătălin Măruţă. A reuşit să-ţi păstrezi buna dispoziţie în televiziunea zi­lelor noastre, de la cinci la şapte după-amiaza. Aşa îi definesc eu succesul lui Cătălin Măruţă. Şi distanţa mică dintre proiecţia lui publică şi el însuşi. Aşa cum l-am cunoscut, întotdeauna mi-a lăsat senzaţia de om firesc şi egal cu el. Într-un showbiz plin de ipocrizie, succesul nu durează, pentu că personajul tinde până la urmă să se suprapună proiecţiei publice.
OK! Prima întrebare e cea mai importantă. Nu ţi se spune şi Mândruţă?
Cătălin Măruţă Ba da, cum să nu. Dar sunt si­gur că şi lui Mândruţă i se spune Măruţă, deci toată lumea e mulţumită.
Îţi propui de demult să devii tată?
Nu, am fost norocos. Vara trecută, când am primit vestea, s-a întâmplat la scurt timp după ce ne-am hotărât să devenim părinţi. După ce ne-am dat seama că suntem pregătiţi. N-am apucat să ne facem griji în privinţa asta. Sunt recunoscător pentru această şansă. Să dea Dumnezeu să fie totul bine până la capăt.
Cunoşti momentul în care ţi-a fost clar că Andra este cea pe care o vrei ca soţie?
Îţi mărturisesc că senzaţia asta a venit trep­tat. Noi n-am realizat de la bun început ce se întamplă. Numai că, pe măsură ce ne tot întâl­neam, ba pe la emisiuni, ba pe la evenimente, ne-am dat seama că ne potrivim foarte tare, că avem multe lucruri în comun. Deci nu a fost un moment anume, brusc, ci a fost o împlinire treptată, care a fost cu-atât mai interesantă.
Ai mai avut intenţia asta până atunci?
Poate, dar trecător şi niciodată serios sau hotărât. Andra a fost prima cu care am simţit sută la sută că trebuie să fac asta. Iar dacă tot ce-a fost înainte de ea s-a încheiat, s-a încheiat cu un rost. Aşa s-a făcut că ne-am întâlnit!
Augustei, devenită ulterior Lazarov, ce i-ar mai fi trebuit ca lucrurile să continue fericit cu tine, aşa cum au continuat cu Andra?
E o poveste destul de veche. Eram foarte tineri, încă nu se punea problema de căsăto­rie în mintea noastră. Nu eram copţi suficient pentru asemenea planuri. Augusta e o fată deosebită. Ne-am despărţit în termeni amicali. Eu cred cu tărie că lucrurile se întâmplă cu un rost pe lume. Întreaga mea viaţă mi-a confir­mat teoria asta.
Faţă de cum îţi propuneai să-ţi fie viaţa, unde a fost ea diferită în sens pozitiv şi unde în sens negativ?
Eu plecasem în viaţă ca student la Drept. Mă pregateam să devin avocat. În loc de asta, însă, am ajuns să fac ceea ce visasem dintotdeauna, dar nu îndrăzneam să sper că voi reuşi. În con­cluzie, viaţa mea e diferită doar în sens pozitiv faţă de ceea ce credeam când eram în liceu.
Ai vrut să devii celebru?
Bine, cred că mai devreme sau mai târziu oricine ar vrea sa fie celebru. Aşa sunt tinerii, însă eu eram un tip mai realist. Nu speram pe bune la aşa ceva. Nu mă gândeam că am să fiu celebru, însă recunosc, îmi plăcea să fiu în centrul atenţiei. N-am fost absolut deloc timid, niciodată.
E supraestimată în vreun fel celebritatea?
Cred că da. Fiindca ea pare o împlinire doar atunci când nu eşti celebru. Când eşti anonim, să fii celebru pare ceva de vis, mă rog... Dar când devii cunoscut, înţelegi că, de fapt, ai o viaţă ca toate vieţile. Însă, până la urmă, lupta pen­tru un trai împlinit e aceeaşi. Adică niciodată celebritatea n-o să-ţi garan­teze fericirea. Trebuie să lupţi pentru asta.
Îţi pare simpatică Simona Gherghe?
Să fiu sincer, ca om n-o cunosc prea bine, iar profesional, n-am cum s-o ur­măresc prea mult. Cu Simona n-am ni­mic de împărţit, eu îmi văd de emisiunea mea şi, în general, nu mă urc pe niciun gard să mă uit în grădina cuiva.
Întrebarea e un exerciţiu de sinceritate. Până acum o aveai pe Teo Trandafir în urmă, ca o comparaţie. Acum pare că o ai şi-n faţă, ca şi cum s-ar întoarce. Există şanse, fie şi minime, ca să te înlocuiască?
Asta e o intrebare la care nu voi da eu răs­punsul. N-are sens. Departamentul de PR al postului ProTV a dat oficial răspunsul legat de chestiunea asta. Se află pe internet. Pe mine mă interesează ceea ce am eu de făcut. Îi doresc sin­cer sănatate. În rest, fiecare e cu drumul lui…
În televiziune ţi-au ieşit cam toate emisiuni­le. Fără cea de la Realitatea TV. De ce?
Păi, practic eu am stat doar trei luni aco­lo. Ideea e că făceam ceva diferit de ceea ce îmi imaginasem că voi face. Acum mă bucur că totul a avut un rost. Poate că asta trebuia să se întâmple ca să ajung în sfârşit la ProTV, unde mi-am dorit întotdeauna să fiu.
Care sunt de fapt certitudinile tale importante până la vârsta aceasta?
Ştii vorba aia, cu un pom, o casă şi-un copil? Ei bine, am reuşit să sădesc un pom, am construit şi am decorat cu tot sufletul o casă, iar acum aştept copilul. Am în­făptuit cele trei minuni din via­ţa unui om, fără de care se spu­ne că nu se poate să treci prin lumea asta. În afară de împli­nirile astea, mai sunt şi altele, normal: facultatea mea, locu­rile unde am lucrat, oamenii pe care i-am întâlnit. Ceea ce ai în minte nu-ţi poate lua nimeni. Când eram mic şi-mi spuneau ai mei asta, nu înţelegeam. Azi înţeleg foarte bine.
Ultima întrebare. Îmi spuneai că ţi-a plăcut definiţia succesului dată de Horaţiu Mălăele în interviul din numărul trecut. Care e definiţia succesului, din perspectiva celor pe care le-ai trăit tu?
Succesul înseamnă să-ţi poţi ridica pa­siunea la rang de meserie. Să trăieşti din ceea ce-ţi place să faci. Să nu ai jobul se­parat de hobby. Ai succes atunci când te simţi bine cu tine însuţi şi cu viaţa pe care o duci.
okmagazine.ro

Presa israeliană: Hosni Mubarak este pe moarte

Preşedintele egiptean Hosni Mubarak
Preşedintele egiptean Hosni Mubarak



Fostul preşedinte al Egiptului, Hosni Mubarak, a intrat sâmbătă în comă, pe când se afla la reşedinţa sa din Sharm al-Sheikh, potrivit unor surse, citate de almasryalyoum.com.
 Mubarak este pe moarte, la un spital din Baden (Germania), scrie revista israeliană de limbă franceză JSS News, care precizează că Hosni Mubarak ar suferi de cancer în fază terminală.
 Potrivit examiner.com, Hosni Mubarak a fost spitalizat, anul trecut, în Germania, unde ar fi suferit o operaţie de scoatere a vezicii biliare, potrivit versiunii oficiale; neoficial se zvonea că preşedintele ar suferi de cancer în fază terminală.
Starea fragilă a sănătăţii sale ar fi chiar motivul pentru care armata nu a insistat ca Mubarak să-şi dea demisia mai devreme, mai scrie sursa citată.
 Mubarak a fost transportat de urgenţă la un spital din Germania, informează cotidianul israelian Haaretz.
 Germanii neagă că ar fi la ei! "Nu este în Germania şi nici în drum spre Germania. Sunt doar nişte zvonuri. Nu deţinem nicio informaţie despre situaţia lui şi ar trebui să ceară viză pentru a veni aici. Deci, probabil am şti dacă s-ar afla în Germania", a declarat purtătorul de cuvânt al cancelarului german Angela Merkel, potrivitcbsnews.com. 
Un oficial al Departamentului de Administraţie al preşedintelui Barack Obama a declarat că Statele Unite cred că fostul preşedinte egiptean se află în continuare la reşedinţa din staţiunea balneară Sharm el-Sheikh, lucru confirmat şi de prim-ministrul egiptean.
Surse citate de almasryalyoum.com au menţionat că Mubarak şi familia sa ar fi plecat joi spre staţiunea de la Marea Roşie imediat după discursul ţinut în faţa mulţimii în care a anunţat că predă autoritatea executivă vicepreşedintelui Omar Suleiman. Acolo, i s-ar fi făcut rău sâmbătă şi ar fi intrat în comă.
Mai multe zvonuri au circulat în ultimul timp potrivit cărora fostul preşedinte al Egiptului ar fi leşinat de două ori în timpul înregistrării discursului său final, care a fost difuzat joi seara.
adevarul


Băsescu: Şpaga din vămi nu mergea la politicieni, mă tem că "Regina" e dintre sindicalişti

Preşedintele Traian Băsescu spune într-un interviu pentru România Liberă că în cele şase luni de supraveghere nu s-a depistat nici o legătură directă de transfer de şpagă de la punctele de frontieră către vreun om politic şi că se teme că "Regina" de pe tabla de şah se află printre liderii sindicali.


Băsescu: Şpaga din vămi nu mergea la politicieni, mă tem că
Băsescu: Şpaga din vămi nu mergea la politicieni, 



Şeful statului a fost întrebat dacă documentul pe care l-a primit de la SRI în vară şi care a stat la baza operaţiunilor de la punctele de frontieră face referire şi la implicarea unor lideri politici. "Nu. Şi pot să vă dau o veste proastă: în cele şase luni de supraveghere nu s-a depistat nici o legătură directă de transfer de şpagă de la punctele de frontieră către vreun om politic", a răspuns Băsescu.
Realizatoarea interviului a replicat însă că el însuşi a spus recent că speră "ca operaţiunea să ducă şi spre vârful piramidei politice", iar Băsescu a arătat că se referea de fapt la numirile în funcţiile de la vamă contra bani. "Când spun acest lucru mă refer la numirile în funcţii, fiindcă la fel cum se ştia despre vameşi şi poliţişti de frontieră că îşi încasau foloase proprii din trecerea frontierei, la fel se spune despre şefii de vamă sau cei numiţi în funcţii că ar trebui să aibă nişte contribuţii. Sper ca ancheta să ne ducă la astfel de numiri", a adăugat preşedintele "Eu fac însă o deosebire clară între a da bani să fii numit şi a primi din ce încasează vameşii în fiecare zi. În cele şase luni de supraveghere nu s-a descoperit un transfer de bani spre oameni politici, dar ancheta ne poate rezerva surprize", a subliniat din nou Băsescu.
El a sugerat apoi că mita ajungea nu la oameni politici, ci la lideri de sindicat, aceeaşi care, potrivit lui Traian Băsescu, au acuzat implicarea politicului. "Eu cred că suntem în faţa unei reacţii de alt tip, pentru că după cum aţi observat, liderii sindicali au fost cei mai vocali când au vorbit de deturnare, acompaniaţi de trusturile de presă deţinute de Vîntu şi Voiculescu. E ceva putred la mijloc, nu pot pune degetul exact pe rană, dar este clar că ieşirile lor, care încearcă să arate spre zona politică, este un semn că vor să acopere ceva", a continuat şeful statului.
"Dacă este vorba despre un fost şef de cadre la vamă s-ar putea să aibă multe pe conştiinţă şi poate ne spune şi altceva despre rege, regină, ture şi pioni. Poate ne spune şi cum făcea selecţia vameşilor. Se spune că ar fi destul de scump un post de vameş, iar liderul sindicatului care ne arată jocul de şah a răspuns ani de zile, poate ne spune ceva şi despre selectarea vameşilor", a insinuat el.
Întrebat dacă vrea să spună de fapt că "firele ar duce mai degrabă la liderii sindicali, decât la cei politici", Băsescu a confirmat. "Dacă rămânem în termeni şahişti, mă tem că regina se află printre liderii sindicali, dar probarea acestui lucru depinde foarte mult de cei care sunt arestaţi, dacă vor recunoaşte", a acuzat preşedintele.
Totuşi, Băsescu a minimalizat apoi schema şahistă "lansată de un lider de sindicat". Întrebat unde se ascunde regele, Băsescu a răspuns: "Complicat, n-aş intra în schema lansată de un lider sindical, care a fost şef de cadre la vameşi. Eu nu scot însă oamenii politici în afara jocului, pentru că numirile de şefi se fac cu influenţa oamenilor politici, iar acest lucru este evident, că se petrece aşa", a susţinut Băsescu.
"Ceea ce ştiu sigur şi nu de la procurori, pentru că nu discut niciodată cu procurorii, ci de la structurile de informaţii, este că banii strânşi la vămi nu ajungeau la un om politic", a conchis Traian Băsescu.
realitatea