"Aş veni puţin în actualitate, sinteza de presă de azi m-a uluit, legat de modul în care este prezentată această acţiune. Cel mai lipsit de adevăr mi se pare curentul care încearcă să responsabilizeze un partid pentru corupţia din vamă, cel de guvernământ, pentru corupţia din vamă. Cum e posibil să încerci să acuzi acest partid, când acţiunea se petrece în timp ce el se află la guvernare. E o încercare de intoxicare uriaşă. Este evident că şi încercarea asta de a o lăsa la 2009-2010 e o mare minciună. Cangrena e veche şi tolerată de toate partidele care au fost la guvernare. Vă aduceţi aminte de acuzaţiile de trafic de combustibil din timpul războiului din Iugoslavia. Nume precum cele ale lui Ruşanu, Nini Săpunaru, Dinu Vamă, vă mai spun ceva legat de vămi."

"Realitatea e una singură. Şi ca să mai lămuresc un lucru. Am auzit pe cineva spunând că eu aveam informaţii din 2005. Era un mare nimeni (Claudiu Săftoiu, n.red.). Pentru mine este un mare nimeni. Nu a putut să stea decât câteva zile şef la un serviciu de informaţii. Am primit informaţii cel puţin de două ori pe an despre ceea ce se întâmplă în vamă. Nu m-au lăsat indiferent. Instituţiile statului au acţionat. Din 2005 până în prezent sunt 51 de vameşi, sunt 120 de poliţişti de frontieră trimişi în judecată."
"Ce s-a întâmplat faţă de alte dăţi? Dacă până acum se încerca flagrantul... Până acum mergându-se pe flagrant au fost rezultatele care au fost. Acum mergându-se pe investigatori infiltraţi. Asta e o relativă noutate. Rezultatul de acum nu are nimic politic şi nimic cu dreptul nostru de a intra în Schengen.  Meritul hotărârii 59 a CSAT e că se creează comitete mixte care acţionează pe priorităţile stabilite de CSAT. Cum vă imaginaţi că lucra SRI cu celelalte instituţii? Erau greu să lucrezi. Asta face această decizie: cumulează informaţiile la un un loc şi apoi se acţionează."
"România nu va accepta alt standard decât cel aplicabil tuturor statelor UE. Trebuie să ieşim dintr-o anumită demagogie şi timiditate. România are câteva milioane de imigranţi europeni. Nu au trecut prin România. Nu avem de ce să ne băgăm sub masă şi să spunem: Mai dă stăpâne!. Sunt de acord că trebuie ridicate standardele la graniţe. Dar repet, fluxul de imigranţi nu trece prin România.  Nu poţi să vii să spui: România tu de mâine vii şi ai standardul următor. Vom spune asta indiferent cât s-ar strimba un ziarist mai bine sau mai puţin informat pe la televizoarele mogulilor."
"Ar fi cel mai umilitor lucru să cerem vameşi din alte ţări. Noi ne vom proteja frontiera cu români. A fost nevoie de această operaţiune, vor continua operaţiunile de acest gen."
"Se face un lucru: se fac afirmaţii abstracte: S-au dat bani la partid. Nu vreţi să spuneţi, dragi justiţiari, care om de la partid? E un joc politic. Nu e vorba de afirmaţia judecătorilor sau procurorilor, ci de afirmaţia unui om care a cerut bani ca să-i ducă nu ştiu unde, la un partid, ca doamna să fie numită la Halmeu. Omul trebuie să spună cărui om politic trebuia să-i ducă banii. Partidul trebuie să aibă o mână de om care să-i ia. Păcat că suntem atât de mărunţi, încât la o acţiune mare încercăm să o politizăm ca şi cum Vama ar fi fost pură până acum. Pentru prima dată cu un partid aflat la guvernare se face o asemenea operaţiune cu intenţia de a nu menaja pe nimeni. Să spui cui au dat şpaga. Au şansa să nu facă închisoare numai să spună cui au dat şpagă."
"Acum PDL plăteşte că nu ţinut cont de ceea ce le-am spus. Că au politizat foarte mult. Plătesc acest cost al nesăbuinţei."
"Eu nu am cedat niciodată la obiectivele anticorupţie. Cele două priorităţi, care sunt prinse într-o hotărâre a CSAT, pe restul nu vi le pot spune: lupta împotriva evaziunii fiscale şi a contrabandei va continua. S-a extins aria în care pot fi folosiţi ofiţeri acoperiţi. Asta nu se putea până acum."
"Indiferent dacă partidele vor sau nu, instituţiile statului vor lucra împotriva corupţiei. PDL în ansamblul lui nu îl suspectez că nu vrea luptă anti-corupţie, Guvernul, la fel."
"Celelalte şapte priorităţi din hotărârea CSAT vor produce surprize pentru toţi cei care încalcă legea. Pe baza de probe incontestabile."
"Am văzut mari ziarişti, unii chiar comandanţi de crucişătoare de presă. Atâta timp cât stăpânul lui nu poate merge în faţa instanţei, pentru că primeşte de la un ginecolog adeverinţă medicală legată de inimă sau că îi crapă rotula. De la Omar Hayssam, de la Vîntu toţi sunt bolnavi când e să meargă în instanţă, doar când pun mâna pe banul public nu sunt bolnavi."
"În general, ca tot românul, şi eu am destul de puţină încredere în partide. Cazul Păsat a fost un exemplu. M-am dus, am rugat partidul, nu s-a întâmplat. E adevărat, nu aveau numărul de voturi ca o treacă, dar puteau negocia. I-am rugat de CSM. Au amânat-o. Acum nu se mai pot plânge că îi blochează Geoană, că au majoritate. Lucruri de astea îţi reduc încrederea că ai un partener. Vineri iese proiectul de raport pe ţară. Aveam nevoie ca de aer de un raport bun, să nu avem un caz Păsat, un CSM lipsit de credibilitate. Consecinţa e că ni se spune, în cazul Păsat, formularea cu cel mai dur efect a fost în vară: lipsă de voinţă politică în lupta împotriva corupţiei. Nu ştiu cum se va formula acum, dar... se va spune Parlamentul blochează accesul la justiţie, dacă nu cumva va spune votul din Parlament blochează lipsa de voinţă.... Soluţia e să fim toţi responsabili."
"Problema nu e o concurenţă cu PSD. Ci o valoare pe care PDL o pierde, dacă nu a pierdut-o de tot: credibilitatea în lupta contra corupţiei. Am foarte multe idei ce măsuri ar trebui să ia, dar dacă nu mă întreabă nimeni."

"Deocamdată Uniunea Socială nu are decât un singur program: "Jos Băsescu, jos Guvernul!"
. E greu să colaborezi cu ea câtă vreme nu ştii ce obiective are. Ei au format o alianţă de stânga a căror obiective nu ştiu. Am înţeles că în numele acestei alianţe, Crin Antonescu sacrifică şi cota unică. E o formaţiune, o alianţă de stânga, foarte bine că s-a făcut şi putem analiza posibila participare la guvernare, funcţie de programul pe care îl susţin. Deocamdată el nu spune nimic şi la marchează neputinţă. Aşa e: să spună Jos Guvernul! pentru nişte motive. Vreau să ştiu ce propun ei românilor. Ce măsuri propun. Dublarea salariilor? Dublarea pensiilor? Cu ce bani?".
"S-a reuşit crearea imaginii acesteia, că preşedintele şi Guvernul iau măsuri doar împotriva populaţiei. Ca să putem asigura bunăstare nu mai putem merge pe ceea ce s-a mers în 2007-2008. Trebuie să mergem pe dezvoltare durabilă: acel 51% din economia românească, regiile, trebuie să devină eficient. Prin retehnologizare şi restructurare. Asta trebuie să se întâmple şi la căi ferate, şi la termocentrale, şi la huilă, şi la hidrocentrale. Să păcălesc că vă dau şi apoi să tai, nu mai merge."
"Eu nu sunt un partizat al privatizării a Romgazului, nici a Transgazului. Putem discuta de privatizare la termocentrale, sunt de acord să vindem acţiuni la Poşta Română, fără să vindem neapărat pachetul naţional. Lecţia crizei. Suntem o ţară care produce gaze: 80% din gazul folosit. Jumătate le-am privatizat cu Petron, jumătate le-am ţinut la stat. Şi cu astea am ajutat populaţia. Transelectrica e o altă companie strategică. Nu sunt un adept al privatizării segmentelor vitale."
"Anul acesta ne vom relua creşterea economică."
"Noi avem salariile pe care le produce ţara. Şi eu aş vrea un salariu mai mare de 1.100 de euro. Mai ales că nu am voie să am un costum ros în coate, nişte pantofi scâlciaţi."