vineri, 25 februarie 2011

7 metode de combatere a stresului la locul de muncă

Stresul la locul de muncă, mai ales în contextul economic actual, afectează un număr tot mai mare de angajaţi. Bogdana Bursuc, psihoterapeut în cadrul Mind Institute, propune câteva sfaturi menite să reducă presiunea la job.


Circa 110.000 de români îşi caută degeaba un job de peste un an

Pentru a face faţă stresului la locul de muncă şi evita complicaţiile neplăcute care pot să apară, psihologul vă recomandă următoarele modificări în comportamentul de serviciu:
1. Reduceţi presiunile pe care le puneţi voi înşivă asupra voastră. Un grad mai mare de relaxare în tot ceea ce faci, indiferent de presiunea care vine din afară, îţi permite să rezolvi mai uşor lucrurile.
2. Diminuaţi aşteptările pe care le aveţi de la ceilalţi. Un factor suplimentar de stres vine din partea aşteptărilor ridicate pe care le avem de la colegi sau subalterni. De câte ori aceştia nu produc rezultatele pe care le vrem, ne enervăm inutil.
3. Nu amânaţi sarcinile. Sentimentul de amânare ne urmăreşte ca o umbră apăsătoare. În plus, sarcinile amânate se strâng şi ne doboară.
4. Respectaţi pauzele. Mintea are nevoie de realaxare periodică. Eficienţa scade dacă munceşti fără întrerupere.
5. Nu vă luaţi de lucru acasă. Viaţa personală trebuie separată clar de viaţa de serviciu, presiunea de la job trebuie să rămână la birou.
6. Spuneţi “nu pot, nu ştiu, am nevoie de ajutor”. Unii oameni nu pot spune “nu”, dintr-un anumit blocaj psihologic. Acesta trebuie depăşit: ai nevoie să-ţi evaluezi corect resursele şi să ceri ajutor atunci când simţi că nu poţi face faţă sarcinilor.
7. Beţi multă apă în timpul zilei. Nu lichide, în general, ci apă. Apa ne păstrează un tonus bun şi reuşeşte să ne diminueze stresul.
În acelaşi timp, psihologul recomandă, ca în cazul în care angajaţii, nu reuşesc să facă aceste lucruri sau prima reacţie la citirea lor este - "aşa ceva nu se poate", "aş vrea eu", "uşor de zis" sau altele asemenea - să caute un serviciu de asistenţă psihologică sau terapie cognitiv-comportamentală şi să-l aceseze.
De regulă, în ciuda faptului că tot mai mulţi angajaţi au dificultăţi emoţionale cauzate de problemele de la serviciu, aceştia apelează la psiholog abia după luni sau chiar ani de la apariţia simptomelor, după ce încearcă, fără succes, să facă faţă singuri acestor probleme.

realitatea

Niciun comentariu: