luni, 21 februarie 2011

Motorul german, turat la maximum

Mici sau mari, companiile germane exploateaza globalizarea la maximum. Succesul lor se ­datorează mai mult raţiunii decât norocului.


germania_


Liniştea este tulburătoare, la fel şi priveliştea maşinilor pe jumătate asamblate ce alunecă pe transportoarele lor robotizate, care se mişcă de parcă ar gândi singure. Scena acestei serenităţi industriale este linia de asamblare a Porsche din Leipzig. Fabrica aerisită, aproape ca o clinică, este o bună ilustrare a felului în care, în timp ce vecinii săi europeni şi alte economii avansate bolborosesc spasmodic după recesiune, Germania îşi continuă cursa pe autobahn‑ul economiei.

SPOR RECORD.
 Linia de producţie ce se termină la Leipzig cuprinde ţări în­tregi. Caroseriile vopsite pentru SUV‑ul Cayenne se aduc cu trenul de la o fabrică deţinută de Volkswagen (cu care Porsche a început procesul de fuziune) din Slovacia. Cele pentru hatchback‑ul Panamera vin de la Hanovra. Roboţii de transport le poartă pe linia de asamblare de la un grup de muncitori la altul. Componentele sosesc exact aşa cum trebuie montate. Sistemul este flexibil, permiţând ca de pe linia de fabricaţie să iasă două modele diferite în exact atâtea exemplare câte sunt solicitate. Maşinile pleacă apoi în Est şi în Vest, către cele mai mari pieţe ale Porsche, China şi America.

realitatea

Niciun comentariu: