miercuri, 23 februarie 2011

Cât de sigură e Dacia Duster: Rezultatele crash test-ului EuroNCAP. VIDEO

Cu doar 3 stele obţinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranţa pietonilor şi  29% pentru asistenţă de siguranţă, SUV-ul românesc se situează sub limita de performanţă a modelelor de pe piaţa europeană din acelaşi segment.





Este dezămăgitor că Renault, compania mamă, nu acordă mai multă atenţie siguranţei la maşinile Dacia, aşa cum făcea cu automobilele Renault, spun oficialii EuroNCAP.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Nissan Juke şi Mitsubishii ASX au obţinut 5 stele. Modele Logan şi Sandero au obţinut tot 3 stele la testele EURONCAP.

Impact frontal 11 puncte
Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a rămas stabil la impactul frontal, dar uşa portbagajului s-a deschis în timpul testului, iar masina a fost penalizată. Protecţia toracelui a fost evaluată ca fiind marginală, pentru ambii pasageri din faţă.
Măsurătorile pe manechine, la genunchi şi femur nu indică o problemă, dar, pe partea conducătorului auto, s-a considerat că structurile din tabloul de bord prezintă un risc de rănire a ocupantului, în funcţie de poziţia şi de statura acestuia. Şi aici, şi protecţia a fost evaluată ca marginală. La impactul lateral, uşa conducătorului auto s-a deschis şi maşina a fost penalizată.
Impact lateral cu un stâlp 6 puncte
La un impact lateral cu un stâlp, uşile nu s-au deschis, dar protecţia toracelui la  şofer a fost catalogată drept slabă, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizată la manechin. Şi protecţia împotriva leziunilor cervicale în cazul unei coliziuni din spate a fost evaluat ca fiind "marginală".
Protecţia copiiilor

Maşina a obţinut maximum de puncte pentru protecţia "manechinului de 18 luni" în testele dinamice. Pentru "manechinul de 3 ani", aşezat cu faţa spre înainte, mişcarea în faţă a capului a fost bine controlată. Pentru ambele manechine, s-a constatat o poziţie corespunzătoare în cazul unui impact lateral. Airbag-ul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, aşezat cu faţa spre înapoi, dar informaţiile furnizate conducătorului auto. Pericolul utilizării unui scaun aşezat pe banchetă cu faţa spre înapoi fără a dezactiva airbagul a fost explicat destul de clar de către producător, dar o etichetă nu a fost ataşată şi pe parasolarul din faţă.
Safety Assist (asistenţă de siguranţă) 
Controlul electronic al stabilităţii (ESC)  nu este disponibil pe varianta Duster testată, aşa că SUV-ul românesc nu a punctat la acest capitol. Sistemul de avertizare de la centura de siguranţă a şoferului face parte din echiparea standard a Duster-ului, iar pentru pasagerul din dreapta va fi disponibil în curând.
Protecţie pietoni

Nici spoilerul faţă şi nici capota motorului nu au obţinut rezultate satisfăcătoare (calificativ foarte slab) la capitolul protecţia pietonilor.

Cele mai bune rezultate din 2010 la testele EURONCAP

Executive (limuzine clasa mare): BMW 5 Series
Small Family : Alfa Romeo Giulietta
Supermini : Honda CR-Z
Small off-road 4×4 : Kia Sportage
Small MPV : Toyota Verso

money.ro



Niciun comentariu: