luni, 14 februarie 2011

Cătălin Măruţă: „Am înfăptuit cele trei minuni din viaţa unui om“

Interviu cu Cătălin MăruţăAre o bună dispoziţie celebră. Dan Negru îmi povestea, la un moment dat, că se uită în oglinda retrovizoa­re şi nu vede pe nimeni. Generaţia nouă nu propune prezentatori te­ribili. Ratingurile îl propun din ce în ce mai insistent pe Cătălin Măruţă. A reuşit să-ţi păstrezi buna dispoziţie în televiziunea zi­lelor noastre, de la cinci la şapte după-amiaza. Aşa îi definesc eu succesul lui Cătălin Măruţă. Şi distanţa mică dintre proiecţia lui publică şi el însuşi. Aşa cum l-am cunoscut, întotdeauna mi-a lăsat senzaţia de om firesc şi egal cu el. Într-un showbiz plin de ipocrizie, succesul nu durează, pentu că personajul tinde până la urmă să se suprapună proiecţiei publice.
OK! Prima întrebare e cea mai importantă. Nu ţi se spune şi Mândruţă?
Cătălin Măruţă Ba da, cum să nu. Dar sunt si­gur că şi lui Mândruţă i se spune Măruţă, deci toată lumea e mulţumită.
Îţi propui de demult să devii tată?
Nu, am fost norocos. Vara trecută, când am primit vestea, s-a întâmplat la scurt timp după ce ne-am hotărât să devenim părinţi. După ce ne-am dat seama că suntem pregătiţi. N-am apucat să ne facem griji în privinţa asta. Sunt recunoscător pentru această şansă. Să dea Dumnezeu să fie totul bine până la capăt.
Cunoşti momentul în care ţi-a fost clar că Andra este cea pe care o vrei ca soţie?
Îţi mărturisesc că senzaţia asta a venit trep­tat. Noi n-am realizat de la bun început ce se întamplă. Numai că, pe măsură ce ne tot întâl­neam, ba pe la emisiuni, ba pe la evenimente, ne-am dat seama că ne potrivim foarte tare, că avem multe lucruri în comun. Deci nu a fost un moment anume, brusc, ci a fost o împlinire treptată, care a fost cu-atât mai interesantă.
Ai mai avut intenţia asta până atunci?
Poate, dar trecător şi niciodată serios sau hotărât. Andra a fost prima cu care am simţit sută la sută că trebuie să fac asta. Iar dacă tot ce-a fost înainte de ea s-a încheiat, s-a încheiat cu un rost. Aşa s-a făcut că ne-am întâlnit!
Augustei, devenită ulterior Lazarov, ce i-ar mai fi trebuit ca lucrurile să continue fericit cu tine, aşa cum au continuat cu Andra?
E o poveste destul de veche. Eram foarte tineri, încă nu se punea problema de căsăto­rie în mintea noastră. Nu eram copţi suficient pentru asemenea planuri. Augusta e o fată deosebită. Ne-am despărţit în termeni amicali. Eu cred cu tărie că lucrurile se întâmplă cu un rost pe lume. Întreaga mea viaţă mi-a confir­mat teoria asta.
Faţă de cum îţi propuneai să-ţi fie viaţa, unde a fost ea diferită în sens pozitiv şi unde în sens negativ?
Eu plecasem în viaţă ca student la Drept. Mă pregateam să devin avocat. În loc de asta, însă, am ajuns să fac ceea ce visasem dintotdeauna, dar nu îndrăzneam să sper că voi reuşi. În con­cluzie, viaţa mea e diferită doar în sens pozitiv faţă de ceea ce credeam când eram în liceu.
Ai vrut să devii celebru?
Bine, cred că mai devreme sau mai târziu oricine ar vrea sa fie celebru. Aşa sunt tinerii, însă eu eram un tip mai realist. Nu speram pe bune la aşa ceva. Nu mă gândeam că am să fiu celebru, însă recunosc, îmi plăcea să fiu în centrul atenţiei. N-am fost absolut deloc timid, niciodată.
E supraestimată în vreun fel celebritatea?
Cred că da. Fiindca ea pare o împlinire doar atunci când nu eşti celebru. Când eşti anonim, să fii celebru pare ceva de vis, mă rog... Dar când devii cunoscut, înţelegi că, de fapt, ai o viaţă ca toate vieţile. Însă, până la urmă, lupta pen­tru un trai împlinit e aceeaşi. Adică niciodată celebritatea n-o să-ţi garan­teze fericirea. Trebuie să lupţi pentru asta.
Îţi pare simpatică Simona Gherghe?
Să fiu sincer, ca om n-o cunosc prea bine, iar profesional, n-am cum s-o ur­măresc prea mult. Cu Simona n-am ni­mic de împărţit, eu îmi văd de emisiunea mea şi, în general, nu mă urc pe niciun gard să mă uit în grădina cuiva.
Întrebarea e un exerciţiu de sinceritate. Până acum o aveai pe Teo Trandafir în urmă, ca o comparaţie. Acum pare că o ai şi-n faţă, ca şi cum s-ar întoarce. Există şanse, fie şi minime, ca să te înlocuiască?
Asta e o intrebare la care nu voi da eu răs­punsul. N-are sens. Departamentul de PR al postului ProTV a dat oficial răspunsul legat de chestiunea asta. Se află pe internet. Pe mine mă interesează ceea ce am eu de făcut. Îi doresc sin­cer sănatate. În rest, fiecare e cu drumul lui…
În televiziune ţi-au ieşit cam toate emisiuni­le. Fără cea de la Realitatea TV. De ce?
Păi, practic eu am stat doar trei luni aco­lo. Ideea e că făceam ceva diferit de ceea ce îmi imaginasem că voi face. Acum mă bucur că totul a avut un rost. Poate că asta trebuia să se întâmple ca să ajung în sfârşit la ProTV, unde mi-am dorit întotdeauna să fiu.
Care sunt de fapt certitudinile tale importante până la vârsta aceasta?
Ştii vorba aia, cu un pom, o casă şi-un copil? Ei bine, am reuşit să sădesc un pom, am construit şi am decorat cu tot sufletul o casă, iar acum aştept copilul. Am în­făptuit cele trei minuni din via­ţa unui om, fără de care se spu­ne că nu se poate să treci prin lumea asta. În afară de împli­nirile astea, mai sunt şi altele, normal: facultatea mea, locu­rile unde am lucrat, oamenii pe care i-am întâlnit. Ceea ce ai în minte nu-ţi poate lua nimeni. Când eram mic şi-mi spuneau ai mei asta, nu înţelegeam. Azi înţeleg foarte bine.
Ultima întrebare. Îmi spuneai că ţi-a plăcut definiţia succesului dată de Horaţiu Mălăele în interviul din numărul trecut. Care e definiţia succesului, din perspectiva celor pe care le-ai trăit tu?
Succesul înseamnă să-ţi poţi ridica pa­siunea la rang de meserie. Să trăieşti din ceea ce-ţi place să faci. Să nu ai jobul se­parat de hobby. Ai succes atunci când te simţi bine cu tine însuţi şi cu viaţa pe care o duci.
okmagazine.ro

Niciun comentariu: